Blicka framåt och snegla bakåt.

Så sitter man på Helsingfors flygplats igen. soms å många gånger förr...men nu är det inte bara en eller ett fåtal veckor hemma i sverige som hägrar utan hela 3 månader!! Spelade sista La cage aux folles för våren idag kl 12 och nu är det alltså paus från högklackade skor, strumpbyxor, smink och ögonfransar en stund!
Har ju väntat och längtat efter denna dagen väldigt länge...och nu när den väl är här så känns den inte riktigt som jag hade tänkt mig! Visst ska det bli hur skönt som helst att komma hem och träffa alla som man saknat och längtat efter...men det finns nått annat inombords åxå som jag inte trodde skulle finnas där. Jag trodde jag bara skulle vara glad och lycklig när jag äntligen kunde packa ihop lägenheten, men insåg till min förvåning igår (eller idag för jag började inte packa förrän klockan var efter 24.00) att det faktiskt kändes nästan lite ledsamt åxå att lämna lägenheten. Jag har ju inte haft världens bästa tid här i finland, men samtidigt så har man vant sig vid det..och det har ju undan för undan bara blivit bättre. och oavsett om det är en positiv eller negativ tid så sätter ju ändå tiden sina spår. Och det är lite läskigt att tänka att jag aldrig mer kommer att tvätta händerna i mitt knallblå handfat, eller  gå över och låna dammsugaren av alma för att kunna städa min lilla lägenhet, äta varma mackor var och varannan kväll vid mitt bord eller bli arg för att jag  blir blöt för att jag glömt vrida på knappen under handfatet som styr om vattnet kommer till handfatet eller duschen!
Man hinner ju bli trygg på ett ställe....vet hur dagarna kommer att se ut (även om man tycker de är tråkiga och långsamma så finns där ju ändå en trygghet) men nu har jag ingen aning vad som händer framöver. Läskigt och skönt på samma gång!=) Några små hållpunkter har jag...men mest så är det ett stort gapande hål i min kalender mellan slutet av maj och början av september. Spännande! jag tänker bara njuta och se vad livet leder mig.
En text rad från en av mina fovoritmusikaler (wicked) går så här:

Who can say if I´ve been change for the better
But because I knew you
I have been changed for good

Och så är det nog med väldigt mycket här i livet, både folk man träffar och saker som händer. Man förändras hela tiden...sen om det är till det bättre eller sämre vet man kanske inte alltid (men det brukar ju visa sig så småningom) men man vet att man har förändrat. Saker och ting gör intryck och stannar kvar. Och tur är väl det. Tänk om livet bara skulle vara som att springa runt i ett sånt där hamsterhjul...varv efter varv efter varv....samma sak dag ut och dag in....skulle bli väldigt tråkigt!
För att uppskatta det goda stunderna behövs nog det dåliga....tyvärr.=)

Förresten så finns det snälla människor (appropå mitt blogg inlägg för ett tag sedan som hette: Konsten att va snäll)
När jag skulle checka in så hade jag 10 kg övervikt och 2 handbagage.... men hon bakom disken släppte igenom mig utan att jag behövde betala extra! Än finns det hopp för männskligheten!!=)

This is Mattiaz signing off

Kommentarer
Postat av: Isak o Maja

Äntligen! Vi längtar efter dig. Kom fort till Skåne och hälsa på oss (o mamma o pappa förstås)!

2008-05-22 @ 09:17:14
Postat av: Jonas

Jag hatar också när du glömt att ställa om duschknappen ;) Hoppas du får en härlig sommar!



Kram

2008-06-04 @ 09:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0