2 veckor

Idag är det exakt 2 veckor kvar tills jag åker från finland och ska vara ledig i 3 månader. det ska bli hur skönt som helst.
Det känns så konstigt att tänka på att jag faktiskt har varit här sedan i november. Vi började repa i mitten av november, och då kändes det som att det ALDRIG skulle bli vår (typ aldrig någonsin igen =) ) och att jag var fast här i  helsingfors för all framtid! Det var kallt och grått, inte ens speciellt  mkt snö som har förmåga att lysa upp lite i en vinternatt...verkligen bara grått grått grått...allt! Jag gick från min lilla lägenhet den raka vägen till teatern....repeterade musikalen, dansade, sjöng...och när timmarna där var slut så gick jag hem och satte mig framför datorn och hoppades på att det skulle dröja tills nästa dag kom (av någon anledning så tog det exakt lika lång tid varje gång för nästa dag att komma=) )
Tur är väl att vi har haft en del uppehåll...så jag har ju inte varit här i ett sträck sen november..det hade jag aldrig fixat...eller jo, det hade jag säkert. Det känns ju så nu...men hade jag vatt tvungen till det så hade jag klarat det. Man klarar SÅ mycket mer än vad man tror bara man "tvingar" sig själv lite. Jag hade ju inte så mycket val än att ta mig igenom detta. Visst funderade jag på att säga upp mig, men jag hade ju skrivit på kontraktet, gjort en överenskommelse..och att bryta den kändes inte bra (även fast jag tyckte att jag ville).
Nu har våren kommit till helsingfors...och det är faktiskt inte en hemsk stad ändå. Tyckte redan från början när jag kom hit att den är lik göteborg...i sättet den e uppbyggt, med spårvagnarna..närheten till vattnet och så, men de har åxå en annan sak gemensamt; Att den börjar leva så fort det börjar bli varmt. det var inte kul att bo i gbg heller på höst/vinter när det bara blåste och regnade...men sommrarna var underbara. Och som de säger; efter regn kommer solsken...och så är det verkligen=)

This is Mattiaz signing off!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0