Vanliga dagar

Idag blir det inget flummande eller djupa tankar. Bara lite berättande om mina dagar (de som varit och de som kommer) här i filand. (sara, du har rätt...det går inte att skriva f i n l a n d snabbt!=) )
Det mesta flyter väl på som vanligt (det vill säga...det händer inte så mkt). Föreställningarna går bra, har vatt mycket folk men hörde nått om att det var lite sämre sålt nu i maj...hoppas att det har hunnit ändra på sig nu så det är mkt folk. Mycket roligare att spela för en fullsatt salong än en halvfull (även fast man såklart alltid försöker ge samma energi och framträdande obeorende hur många som tittar!).
Spelade igår, men idag var vi lediga. Har varit jätte fint väder de senaste dagarna..men jag har ändå mest varit inomhus. Sover ganska länge..och sen slöar jag omkring i lägenheten innan det är dags att gå till jobbet typ. Igår så hann jag dock med att gå och säga upp min el och mitt internet (eftersom jag lämnar finland den 21 maj) innan jobbet..och åt sushi på stan. det var ganska mysigt faktiskt.
Idag har jag tvättat. Inte speciellt kul men det måste ju göras. Var otroligt fint väder så jag gick, för första gången i år, i mina trekvarts byxor. Skulle ju inte så långt...bara över gården och till tvättstugan..men det var ändå härligt!

Ikväll var jag och såg pjäsen Vittra på svenska teaterns miniscen. En otroligt stark och bra pjäs. Handlar om en kvinna som får obotlig cancer och hennes tid på sjukhuset. Var nästan som en monolog för kvinnan var på scen hela tiden och hon pratade både till publiken och medspelarna. Hon som spelade henne var jättebra! Måste komma ihåg att säga det till henne när jag antagligen kommer träffa henne imorgon. Det blir en liten "kultur"-krock på teatern ibalnd. För de spelar sin pjäs ibland samtidigt som vi spelar la cage.. Så vi springer omkring sminkade som tjejer och är glada...medans de går omkring i sina sjukhuskostymer... Lustig blandning...!=)
Idag var ända gången som vi kunde se vittra eftersom, som sagt, si selar oftast samtidigt..så jag e glad att jag gick och såg den!

Imorgon spelar vi la cage igen...sen ledig på tors och då kommer min mamma och hennes man och lite släkt och hälsa på (min moster och hennes man och min morbror och hans fru). Ska bli jättekul. De ska titta på mig på fredag...och då kommer även mina två kompisar lill-anna och stor-anna. Så jag kommer ha "stor" fanclub i publiken. Ska bli jättekul! Skönt att det kommer lite folk och hälsar på!

Well....mer än så blir det inte idag...inga djupa tankar...inga inlägg om varför världen är som den är..
Jag har t.o.m börjat läsa en glad bok för en gångs skull=) Den heter "På det fjärde ska det ske" av Kajsa Ingemarsson. Har kommit halvvägs och den är väldigt bra!! Dagens boktips=) (lånade den av min fru...tack söta du!=)

This is mattiaz signing off!

Kommentarer
Postat av: Martina

Varsågod kära make...
Hoppas det blir mysigt med Annorna i helgen!
Puss

2008-05-01 @ 01:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0