Uppvaktning på födelsedag!

Så har man tagit sig ner till södra Sverige...närmare bestämt Sveriges 3:e största stad Malmö.
Flygresan gick bra...inte nämnvärt mycket turbulens och allt var i tid (och jag fick inte ont i öronen!). Tog tåget in till Malmö central och ringde min kära vän Richard (som blev mycket upprörd över att jag inte nämnde honom i mitt första blogg inlägg...så Richard, varsegod nu är du nämnd=) ) och han var så snäll så han kom och hämtade mig på stationen och körde mig hem till min fru! Vissa har på facebook förundrats över detta uttryck att jag skulle ha en fru...men det ligger helt enkelt till så att jag och Martina har kommit fram till att vi skulle passa så perfekt till varandra (i alla avseenden...vetenskapligt bevisat åxå) och hade gift oss om det inte var för en smärre liten detalj (vad denna detalj är kan ju de som inte vet försöka lista ut..haha). Det var så skönt att komma "hem" igen! =)

Idag är det Martinas (min frus) födelsedag. Och detta ska firas! Och man ska ju alltid väckas med frukost på sängen på sin födelsedag..(e det inte lag på det..?!? jag tror det!=) )  Så jag och Richard planerade in detta... problemet var bara att Martina skulle stiga upp halv 6 i morse för hon skulle iväg till Bjärnum och undervisa. Men det hjälptes inte. Är det ens födelsedag så är det. Jag och Richard bestämde att han skulle komma klockan 10 över 5. 
Jag och Martina somnade vid halv 2 tiden..och jag låg och halv slumrade fram till kl 5 eftersom jag inte ville att hon skulle höra att jag hade ställt min väckarklocka eller vakna när jag gick upp. Så klockan 5 smög jag upp. sakta sakta (och halvblind eftersom jag glömde att ta på mig mina glassögon som låg brevid Martinas säng..och jag vågade inte smyga tillbaka och hämta dem ifall hon skulle vakna!) Tog på mig strumpor och skor och låste försiktigt försiktigt upp ytterdörren och smög ut och över gården för att släppa in Richard. Där stod jag kl 10 över 5 på morgonen i pyjamas och håret på svaj och frös och väntade på nån....som inte dök upp! Han hade försovit sig..haha..(Det gör verkligen inget Richard jag förstår dig!! och DU behöver sova mer..så det e så!) Så efter att ha stått där i 10 minuter (och skrämt slag på en kille som gick förbi och inte förväntade sig att det skulle stå en zombie och stirra ut vid en port där han gick) så smög jag tillbaka upp i lägenheten och gjorde i ordning en liten frukostbricka. Försök att koka the och bre knäckemackor ljudlöst så får ni se hur lätt det är..=) Iallafall så fick jag ihop lite grann och gick in sjöng med min allra vackraste morgonröst, ja må du leva... =) 2 paket följde åxå med frukostbrickan. Det är så kul att ge presenter=)  Det hela var mycket uppskattat!
(somnade sen efter att ha tittat på när Martina ätit frukost och sov till klockan 11)

Undrar nu om jag får samma uppvaktning på min födelsedag...ja det återstår ju att se (men som sagt...tror att det står i grundlagen=)

This is Mattiaz signing off!



Kommentarer
Postat av: tjilla

Glassögon! Haha! ;o)

2008-04-17 @ 23:51:21
URL: http://tjilla.blogspot.com/
Postat av: Anonym

ÄNTLIGEN fick man bli nämnd i denna blogg! Att det skulle ta sån tid.. (även om han lyckades få namnet felstavat), men jag ser förbi det och gläds åt att han vet vem jag är.

2008-04-18 @ 12:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0