Ta sig över ett berg!

okej, det här kanske blir ett litet flummigt inlägg... men som min kära vän jonas sa igår så har jag nog blivit lite av en grubblargubbe..=)

Jag var precis ute och tog en promenad. Det var ganska fint väder även om solen inte var framme. Känns att det verkligen är vår i luften. Jag gick ner mot vattnet och promenerade en stund och tittade på lite segelbåtar. Efter ett tag kom jag fram till ett stort grönområde och där i mitten så låg det ett litet berg (vet inte om det officiellt skulle kallas ett berg...en stor stenkulle kanske mer...men det var stort och högt och gjort av sten så jag kallar det ett berg!)

image1

Jag började gå runt och leta lite efter ett bra ställe att börja klättra på. Hittade några bra ställen och började min lite mödosamma resa upp till toppen. Hittade halvvägs upp en smal trappa som hjälpte mig att komma ändå upp till toppen.

image2

Det kändes ganska skönt att komma upp och jag hade en jätte fin utsikt över havet och luften kändes väldigt frisk och klar. Stod och bara njöt en stund innan jag återigen var på väg..denna gången för att klättra neråt, och det var då det slog mig. Det här berget skulle kunna symbolisera en situation/problem i mitt liv som jag har ägnat väldigt mycket tankar och känslor åt det senaste halvåret.
När det började så visste jag inte hur jag skulle kunna klara av att ta mig över problemet. På samma sätt som jag gick och letade efter nått bra ställe att börja klättra på, letade jag åxå efter ett bra ställe att ta mig an mitt problem. Jag började så sakta och mödosamt kämpa mig igenom alla småstenar,gropar och kullar som var i mitt problem för att jag skulle kunna ta mig över allt. Trappan som jag hittade på det verkliga berget får symbolisera den otroliga hjälp och det stöd jag fått av vänner och familj som skapat en trappa för att jag lättare ska komma uppåt!
Jag har de senaste dagarna vatt lite frustrerad över att jag fortfarande inte kunnat släppa det som vatt så jobbigt (tycker det har gått så lång tid nu) men insåg att jag nu är på väg ner för berget. Jag har en liten bit kvar..men för varje steg jag tar så kommer jag närmare marken igen..och kommer snart att kunna gå bort från berget och betrakta det på avstånd och förhoppningsvis (eller jag är faktiskt ganska säker på det) har jag lärt mig lite mer om hur man klättrar i berg..till nästa gång ett stort berg kommer i min väg!

This is Mattiaz signing off

Kommentarer
Postat av: Anna P

Men usch vad du är djup. Mycket otrevligt. Haha. ;o)

2008-04-27 @ 19:47:12
URL: http://tjilla.blogspot.com
Postat av: Anette

Inte visste jag att min lillebror var så djup och filosofisk. Skönt i alla fall att du är på väg ner för berget nu... Kram

2008-04-28 @ 10:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0