Malmö

Nu var det några dagar sedan jag skrev nått här...så nu fick det vara dags igen även fast blogg-suget inte är det starkaste.
Har haft super mysiga dagar nere i skåneland. Först Malmö i 2 dagar sen Bjärnum i 2 dagar och sen malmö igen. I bjärnum så hade jag och Helena auditionteknik med eleverna vilket var super kul. De är så otroligt duktiga...och det är kul för man känner igen så sig mycket i dem. Både förväntan, spänning och osäkerhet inför framtiden. Jag var ju precis där (nåja...8 år sedan..men det känns som att det inte var så längesen.)
Sen blev det födelsedags fest hemma hos Martina. Vi var inte så många..men det var en av de roligaste fester jag varit på på väldigt länge! Jag hade köpt ett spel till Martina (i försenad inflyttningspresent)  som hette "hur fan visste du det" och som bara var en massa frågor som om man visste svaren så kan man undra hur man visste det. otroligt roligt. Så det blev spännande diskussioner om fluffers, äggledare (sterilisering), hastighet på kroppsvätskor (både det ena och det andra) mm. otroligt underhållande. 

Igår och idag (söndag och måndag alltså) så har det ju varit så fantastiskt fint väder. Promenerade runt i söndags med min fru och vår fantastiska vän Helena en stund innan Helena skulle ta tåget tillbaka hem och jag och martina fortsatte till espresso house för kaffe och cheescake. Eftersom det var så fint väder så var ju hela malmö ute kändes det som och det fanns inte en stol ledig på utomhusserveringen...så vi fick snällt sitta inomhus. Men det var mysigt det åxå. Igår kväll blev det första utomhus-ölen för säsongen...även fast det nog var tur att det hängde en värmelampa över bordet=) 

Idag blev det återigen fika på espressohouse (jag har ett "coffe-card" där nu så jag får 10% rabatt=) ) , men denna gång utomhus och med underbara energiknippet Lilli. Man kan inte bli annat än på gott humör av denna människa=) Både jag och Martina hade ont i käkarna efter att ha lett och skrattat hela fikan igenom! 
Innan fikan hann jag slänga ihop en egen cheescake innan jag stack hemifrån så den ligger i frysen och väntar på oss.

Nu blir det bakad potatis till middag. gott gott

Vill bara säga åxå att ja, jag skriver lite snabbt så det blir konstiga stavfel ibland här och var...bara så ni vet! (som att det råkade smyga in sig ett extra s i ordet glasögon sist! ) =)

This is mattiaz signing off! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0