Första försöket

Jaha....så har man skaffat sig en blogg. Men vad man ska man skriva? Vem kommer läsa?
Någon (denna någon var ingen mindre än emil...vars blogg jag hade läst och tyckte mycket om..så det var därför jag åxå ville skaffa en blogg) sa att jag skulle skaffa en blogg så han kunde läsa om vad som händer i mitt liv. Så... antar att jag ska skiva vad som händer i mitt liv då.!

Klockan är 23:23 och jag sitter i min lilla lägenhet i Helsingfors. Har haft en ganska bra dag. Gick upp inte allt för sent (har en tendens att stanna i sängen fram till...ja över 12 på dagarna iallafall=) och åt frukost och sen gick jag en sväng på stan och köpte ett komplement till min födelsedagspresent till martina som fyller år på torsdag...och så köpte jag en väska så jag slipper släpa min (annas för att vara exakt) gigantiska väska fram och tillbaka mellan malmö och helsingfors denna gång. Ska ju bara vara borta i 6 dagar nu. Jag ska ju åka till sverige och,....men vänta...pratade jag inte om min dag...jo det gjorde jag...kan berätta om min sverige resa senare (vad svårt det var det här med att blogga =) ) Efter mitt lilla shoppande så gick jag till teatern (svenska teatern om det nu skulle vara nån som läser som inte vet att jag jobbar där för tillfället..i föreställningen La cage aux folles). Kom på att jag bara hade ätit frukost så gick och köpte mig en sallad på McDonald...sen så var det dags för cleaningrep. Tanken var att vi skulle gå igenom alla dansnummer....vi hann med öppningnumret, sen hade en och en halvtimme gått och det var dags för smink! Andreas var sjuk så vår swing Antti hoppade in på hans plats så det gick bra. Min kompis Linda var och tittade (hennes kille daniel e åxå med i ensemblen). Alltid skönt att ha nån man känner i publiken..blir liksom en extra kick! Imorgon har vi föreställning klockan 12. Sååååå tidigt!! Måste vara på teatern 9:30 för smink...och sen ska man försöka få kroppen att vakna till liv och bli vig (hahahaha) så man kan göra alla det där höga kickarna i can-can. Usch...vilket liv man lever=) SEN:....får jag åka hem till sverige!! =) Det ska bli så underbart...även om det bara är för 6 dagar.  Hem till min "fru" (Martina) och bara mysa med henne!! =)
Återkommer med den historien sen.=)

Undra hur mycket man måste skriva per gång....jag skulle behöva en "Blogga for dummies"...undra om det finns nån sån?!=)
Antar att det inte finns nån "lag" på hur långt eller kort det måste vara....så jag tror det får räcka för den här gången.

This is mattiaz signing off...=)

Kommentarer
Postat av: tjilla

Ja, men det var väl ett trevligt första inlägg. :o) Fortsätt så.

Bloggning for dummies: Med bloggen har du helt fria händer. Långt, kort, flera inlägg per dag eller inget på flera dagar. Ett tips är att inte avslöja om du reser bort. Skumt folk kan utnyttja det.
Vill du skydda dina vänner så skriv inte hela namnen.

That´s it. Go forth young blogger!

2008-04-15 @ 23:26:21
URL: http://tjilla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0